Конференція «Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства»

25 квітня 2024 року на факультеті ІФСК відбулася ХІ Всеукраїнська наукова конференція студентів, аспірантів та викладачів «Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства». Доповіді представили студенти, магістранти, аспіранти й викладачі Сумського державного університету, а також гості з інших закладів вищої освіти. Підготували доповіді й іноземні студенти з країн Африки. Зокрема, доповідь студентки Ідрісі пов’язана з порівняльним дослідженням життєвих цінностей та ідеалів в Україні та Західній Європі. Вона наголосила на традиціях, які відіграють важливу роль у збереженні духовних цінностей кожного народу.

День відкритих дверей: від «швидких побачень» до справжньої любові

20 квітня в Сумському державному університеті відбувся День відкритих дверей. Цьогоріч захід передбачав незвичний формат – абітурієнти знайомилися зі спеціальностями у формі «швидких побачень». Закохував майбутніх студентів у свої спеціальності й ІФСК. Учасниками заходу стали учні 10-11 класів, студенти коледжів та батьки. Під час «швидких побачень» абітурієнти могли особисто поспілкуватися з представниками випускових кафедр і дізнатися більше про вибір майбутньої спеціальності, особливості вступу, переваги навчання, сучасні освітні можливості.

Переклад на практиці

Викладач кафедри германської філології Марина Черник переклала англійською мовою видання «Мистецька колекція Сумського державного університету». Автори робіт, зібраних в галереї, знакові митці з України, Польщі, Швейцарії, Хорватії. Та найбільшу частину колекції складають твори художників Сумщини.

Представниця кафедри ГФ переймає міжнародний досвід

Новинка від Уряду Великої Британії, а саме запровадження статусу міжнародного кваліфікованого вчителя (iQTS – International Qualified Teacher Status), надала можливість доценту кафедри германської філології Ользі Шуменко стати кандидаткою на отримання сертифікату International Qualified Teacher Status, який позиціонується як шлях здобути високоякісну міжнародну педагогічну освіту. IQTS відповідає стандартам стратегії міжнародної освіти, забезпечуючи ретельну та кваліфіковану підготовку британських та українських педагогів. Цим самим переглядаються доступні способи й методи збереження і покращення якості освітніх послуг в екстремальних умовах. Кандидати на здобуття iQTS мають можливість навчатися локально (у місці проживання чи роботи) без відвідування Англії.

Пекельні дебати

Захід, який відбувся під час тижню факультету ІФСК та який зібрав разом здобувачів освіти та викладачів – «Пекельні дебати». Формат жартівливих дебатів, запропонований студентським самоврядуванням, цьогоріч використовувався вперше, але представники кафедр охоче відгукнулися на студентську ініціативу.  Команди викладачів та здобувачів освіти шляхом жеребкування визначали чи доведеться бути «стороною захисту» чи «стороною заперечення».

Великодня атмосфера німецькою

Студенти першого курсу спеціальності Філологія з весняного семестру почали опановувати ази німецької мови й одразу захопилися цим процесом. Здобувачі освіти відвідали в онлайн форматі німецькомовний спікінг-клаб від Goethe Institut.

Викладачка кафедри ГФ у програмі THEA Ukraine X

25-28 березня відбувся успішний старт третьої хвилі міжнародного проєкту THEA Ukraine X, організованого за підтримки Німецької служби академічних обмінів (DAAD) та Університету прикладних наук Мюнстера. Серед учасників проєкту – старша викладачка кафедри германської філології СумДУ Алла Красуля.

Конференція «Навчальний процес очима студентів»

27 березня на факультеті ІФСК СумДУ відбулася традиційна онлайн-конференція «Навчальний процес очима студентів». Учасниками заходу стали студенти різних курсів і спеціальностей факультету, декан факультету Олена СУШКОВА, завідувачі кафедр, викладачі.

Майбутня перекладачка на варті сну

Студентка 3-го курсу спеціальності "Філологія" Катерина Гайворонська (ПР-11) взяла участь у майстер-класі "PedSmart Сон" у якості перекладачки з німецької мови на українську та з української на німецьку. Цей захід був для лікарів різних спеціальностей та всіх зацікавлених у проблемах сну із урахуванням психотравмуючого впливу війни, що триває сьогодні.

Тиждень поезії на кафедрі германської філології

Викладачка кафедри германської філології Анна Зінченко разом зі студентами спеціальності «Філологія» реалізували творчий поетичний проєкт «Я», що складався з двох частин: створення поетичного твору й експерименти з візуальними формами представлення. Проєкт мав на меті не лише познайомити студентів із поетичним твором як результатом роботи іншого автора, але й спробувати самовиразитися через нього засобами інших мов (англійської та німецької). Тематично проєкт орієнтований на самоідентифікацію та самоаналіз: студенти пробували знайти відповіді на важливі особистісні питання та виразити їх, експериментуючи із візуальним представленням поетичних творів.

Модуль програми Жана Моне «Сприяння європейським практикам освіти для сталого розвитку через мову бренду: міждисциплінарні дослідження» (ESDbrandEU) 101085708-ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH

Модуль програми Жана Моне «Сприяння європейським практикам освіти для сталого розвитку через мову бренду: міждисциплінарні дослідження» розпочався в Сумському державному університеті 1 листопада 2022 року. Керівник – Ірина Ущаповська (кандидат філологічних наук, доцент, старший викладач кафедри германської філології). Відповідальні виконавці – Олександра Кубатко (кандидат економічних наук, доцент, старший викладач кафедри економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування) та Галина Чуланова (кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри германської філології).

Мета модульного проекту – посилення досліджень та імплементація розроблених стратегій ЄС у сфері освіти для сталого розвитку в ЗВО (серед викладачів та студентів). Цей модуль викладатиметься для бакалаврів, магістрів, університетських штатних робітників, представників місцевого бізнесу та всіх, хто цікавиться даною тематикою. Він може реалізовуватися як етап підвищення кваліфікації або самонавчання. Студенти та викладачі різних спеціальностей матимуть змогу продуктивно працювати в крос-секційних міждисциплінарних групах, генеруючи нові освітні ідеї сталого розвитку.

Концепція сталості походить від переоцінки планів економічного розвитку, що спонукає, у свою чергу, переглядати інші сфери діяльності, наприклад лінгвістику. В Україні освіта для сталого розвитку переважно сфокусована на економічний ракурс. Європейські практики свідчать, що стратегії сталості часто спроектовуються на лінгвістичне поле як результат поєднання економічних, екологічних, культурних та мовознавчих перспектив. Звідси, освітня сталість прямо пов’язана зі сталим розвитком економіки, екології, культури та мовознавства.

У рамках діади «економіка – лінгвістика» актуальним є пошук відповідних точок дотику, щоб досягти синергії освіти для сталого розвитку. Інструментом виконання такої задачі можуть бути бренди і мова бренду. Поточні підходи до студій бренду розкривають його комунікативну сутність і вказують на можливість лінгвістичного аналізу. У парадигмі комунікації бренди слугують джерелом інформації про компанію або її продукти (адресант), яка передається споживачу (адресат) через мову бренду – специфічні кодові символи. З міждисциплінарної точки зору, сталі бренди можуть бути каталізаторами сталості освіти.

Даний проект передбачає розробку 4 основних модульних циклів і платформи електронного навчання для сприяння європейським освітнім практикам сталого розвитку. Проект імплементуватиме команда представників двох кафедр СумДУ: германської філології, а також економіки, підприємництва та бізнес-адміністрування.

Головна ідея проекту – створення тренувальних курсів і системи електронного навчання для реалізації найкращих оновлених стратегій освіти ЄС серед різних цільових груп: студентів економічних та філологічних спеціальностей.

Авторами вбачається, що в перспективі проект матиме високий потенційний вплив на широкий загал. Зокрема, від майстеркласів зі створення сталого бренду користь матимуть студенти Сумської області, представники місцевої влади, журналісти, неурядові організації, підприємці. Викладачі та громадськість матимуть позитивний ефект від рекламних та інформаційних кампаній, наукових публікацій, відкритих курсів електронного навчання.

 

Публікація навчального посібника в рамках проекту Жана Моне ("Економічна політика Європейського Союзу та громадянське суспільство")

Курс для студентів «Сталий розвиток: реалізація політик ЄС»

Навчальний курс «Сталий розвиток: європейські практики»

Мова бренду та комунікація в контексті сталого розвитку: виклики та можливості

BUP Teachers Course on ESD in Higher Education 2022-2023

Ⅰ Регіональний освітній форум «Вектори європейської якості та успіху»

Гостьова лекція "Language and Sustainable Development" (Міжнародний європейський університет, м. Киів)

Promoting EU Studies for Sustainable Development through the Brand Language (Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, доповідь на конференції)

Практики ЄС щодо формування сестейнової економіки через Industries 4.0 and 5.0 (конференція "Economics for Ecology", Суми)

Конференція «Стала лінгвістика: теорія та методи»

Круглий стіл «Системний вплив міжнародних проєктів на розвиток університету та вищої освіти України: від Темпусу до Еразмус+ та Альянсів Європейських Університетів»

Воркшоп «Управління проєктом. Відповідальність за результат та забезпечення стійкості і впливу»

Цикл лекцій та практичних зустрічей з курсу «Європейська політика економічної безпеки»

 

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,
Електро-технічний корпус, 4 поверх, ауд. ЕТ- 422


тел. (0542) 687 - 798 / внутрішній - 798

E-mail: [email protected]

Телефонний довідник

При використанні матеріалів з сайту посилання на ресурс обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua