Дата публікації:
06 липня 2020
Кількість переглядів:
333
Поділитися:

Старший викладач кафедри германської філології Алла Красуля посіла 2 місце в конкурсі «Інновації ІКТ для сучасної освіти ICT4EDU 2019-2020» в номінації «Мобільні пристрої в навчальному процесі (BYOD), використання існуючих програмних продуктів».

Назва проєкту «Конвергенція освітніх технологій, педагогіки та методики викладання іноземних мов» у межах дисципліни «Інноваційні освіті технології у викладанні іноземних мов», яка є творчим педагогічним доробком автора проєкту. Такий навчальний курс не викладається в жодному університеті України, зокрема при підготовці фахівців у галузі перекладу, іноземних мов та методики викладання.

Отже, можна з впевненістю стверджувати, що цей пілотний міждисциплінарний проєкт вміщує в собі кращі приклади використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у мовній освіті. Розробка цієї дисципліни та впровадження її у навчальний процес кафедри германської філології є підґрунтям для нового педагогічно-технологічного тренду у викладанні, оскільки залучення сучасних можливостей ІКТ задля підвищення якості освітньої діяльності підтримує імідж СумДУ на міжнародній арені.
Метою навчальної дисципліни є систематизація теоретичних знань з психології навчання та формування практичних умінь через набуття здобувачами вищої освіти, зокрема студентами-філологами, досвіду використання новітніх методів викладання іноземних мов та застосування інноваційних освітніх технологій для формування дигітальних компетентностей та основних методико-педагогічних вмінь та навичок. У межах дисципліни студенти вивчають переваги та недоліки сучасних освітніх технологій (див. силабус), опановують методики їх застосування у процесі викладання / вивчення іноземних мов, а також формують низку «м’яких» навичок (soft skills). Вони протиставляються жорстким – спеціальним вузькопрофесійним навичкам (hard skills), бо не мають однозначної прив’язки до конкретної професії. Часто «м’які» навички називають також універсальними або функціональними компетенціями, а факт володіння ними – функціональною грамотністю (functional literacy). Створення більш привабливих та затребуваних у сучасному світі освітніх програм є на часі, оскільки вони потрібні як особами що навчаються, так і роботодавцями.
Студенти, які брали участь у навчальному проєкті, – випускники кафедри ГФ. Отже, задля успішного працевлаштування їм потрібно вміти вирішувати складні проблеми; сформувати контекстне мислення – уміння обробляти головні дані, виокремлюючи їх з масиву загальної інформації; налагоджувати міжособистісні контакти – навички ефективної комунікації, ефективного слухання, ведення переговорів; розвивати емоційний інтелект, гнучкість, швидку адаптацію до змін тощо. Саме такий набір «м’яких» навичок був сформований під час навчання у межах проєкту, що слугуватиме фундаментом для побудови успішної кар’єри.

Отже, з метою формування цифрової, методико-педагогічної та іншомовної компетентності, а також м’яких навичок студентів-філологів всі види практичних завдань у межах проєкту були побудовані з використанням інтерактивних технологій та он-лайн платформ, а саме: Google Hangouts Meet, Trello, Graasp, Google Forms, Google Doc, Google Slides, Appypie, Kahoot, Prezi, GoConqr, Lucidchart, Mindomo, Mindmeister, Canva, Ayoa, Shotcut тощо. Тож, студенти опанували базові принципи мобільної педагогіки, виконали порівняльний аналіз існуючих мобільних застосунків та створили власний мобільний додаток для вивчення англійської мови, дослідили переваги та недоліки застосування штучного інтелекту (ШІ) у вивченні іноземної мови, а також віртуальної та доповненої реальності (VR та AR) як засібу підвищення мотивації студентів / учнів до формування соціолінгвістичної компетентності (СЛК), систематизували отримані знання у вигляді інтерактивних інтелект-карт та дивовижних «літаючих» презентацій за допомогою сучасних мультимедійних візуалізацій, вивчили «Атлас професій майбутнього» та уявили себе в ролі цифрового лінгвіста, педагога-проєктувальника навчальної траєкторії, менеджера освітніх програм тощо.
Принагідно зазначимо, що мотивація студентів залишалася високою протягом усього процесу навчання, про що свідчить якість та вчасність виконання проєктних завдань, а також рівень відвідуваності занять. До прикладу, до роботи над звітним відео долучилося 30 студентів, які разом із викладачем розробляли стратегію викладу матеріалу, розробляли сценарій, знімали відео та фото, самотужки, без сторонньої допомоги, застосовували технології для монтажу фінальної версії конкурсного відеоролика.
Безумовно, це є свідченням того, що навчальні, розвивальні, освітні та виховні цілі, поставлені на початку реалізації проєкту, були більшою мірою досягнуті. Проєкт являє собою цілісне та системне застосування не одного, а низки електронних засобів навчання, які органічно вплітаються в канву навчального процесу, доповнюючи одне одного задля реалізації навчальної мети у межах дисципліни «Інноваційні освітні технології у викладанні іноземних мов».  
Деталі конкурсу за посиланням:  http://ict4edu.sumdu.edu.ua/index.php/holovna-2/konkurs-2019-2020
З відео-версією навчально-методичної розробки можна ознайомитися за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=kGA8LOKIdAw

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,
Електро-технічний корпус, 4 поверх, ауд. ЕТ- 422


тел. (0542) 687 - 798 / внутрішній - 798

E-mail: [email protected]

Телефонний довідник

При використанні матеріалів з сайту посилання на ресурс обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua