Протягом лютого-травня 2024 р. кандидат філологічних наук, доцент, старший викладач кафедри германської філології Сумського державного університету Ірина Ущаповська провела цикл лекцій та практичних занять з курсу «Мова сталих брендів» з бакалаврами четвертого року навчання спеціальності «Філологія».
Сталість (sustainability) – це баланс між економікою, людьми та навколишнім середовищем. Щоб знайти спільне між економікою та лінгвістикою, слід знайти конкретні точки дотику для синергії. Це можуть бути саме бренди та мова брендів, оскільки «видатні бренди не належать до однієї мови – вони є частиною нової глобальної мови.
Сталі бренди (sustainable brands) – це бренди, які застосовують практики сталого розвитку в своєму бізнесі та відстоюють їх. Вони використовують інструменти комунікації бренду, щоб донести переваги сталого розвитку своїм споживачам, у такий спосіб спонукаючи їх приймати свідомі рішення, пов’язані з цим брендом. Сталий бренд повинен дієво інтегрувати заяви у свій бізнес-план і застосовувати їх на практиці.
Метою навчальної дисципліни є формування системи наукових знань про структуру мови бренду (назва, фраза-відлуння, слоган, місія, візія, сторітелінг, дескриптивний текст), вмінь оперувати термінологією мови бренду, навичок здійснювати міждисциплінарний аналіз мови сталих брендів, створювати ідентичність сталих брендів, а також ознайомлювати з принципами “грін-вошінгу” (екнономічні та лінгвістичні аспекти).
На фінальному занятті студенти презентували свої бренди з урахуванням усіх елементів мови бренду.
Заняття зі студентами проводилися в рамках проекту Модуля Жана Моне «Сприяння європейським практикам освіти для сталого розвитку через мову бренду: міждисциплінарні дослідження» (101085708-ESDbrandEU-ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH), який наразі виконується під керівництвом Ірини Ущаповської.