День відкритих дверей: від «швидких побачень» до справжньої любові

20 квітня в Сумському державному університеті відбувся День відкритих дверей. Цьогоріч захід передбачав незвичний формат – абітурієнти знайомилися зі спеціальностями у формі «швидких побачень». Закохував майбутніх студентів у свої спеціальності й ІФСК. Учасниками заходу стали учні 10-11 класів, студенти коледжів та батьки. Під час «швидких побачень» абітурієнти могли особисто поспілкуватися з представниками випускових кафедр і дізнатися більше про вибір майбутньої спеціальності, особливості вступу, переваги навчання, сучасні освітні можливості.

Переклад на практиці

Викладач кафедри германської філології Марина Черник переклала англійською мовою видання «Мистецька колекція Сумського державного університету». Автори робіт, зібраних в галереї, знакові митці з України, Польщі, Швейцарії, Хорватії. Та найбільшу частину колекції складають твори художників Сумщини.

Представниця кафедри ГФ переймає міжнародний досвід

Новинка від Уряду Великої Британії, а саме запровадження статусу міжнародного кваліфікованого вчителя (iQTS – International Qualified Teacher Status), надала можливість доценту кафедри германської філології Ользі Шуменко стати кандидаткою на отримання сертифікату International Qualified Teacher Status, який позиціонується як шлях здобути високоякісну міжнародну педагогічну освіту. IQTS відповідає стандартам стратегії міжнародної освіти, забезпечуючи ретельну та кваліфіковану підготовку британських та українських педагогів. Цим самим переглядаються доступні способи й методи збереження і покращення якості освітніх послуг в екстремальних умовах. Кандидати на здобуття iQTS мають можливість навчатися локально (у місці проживання чи роботи) без відвідування Англії.

Пекельні дебати

Захід, який відбувся під час тижню факультету ІФСК та який зібрав разом здобувачів освіти та викладачів – «Пекельні дебати». Формат жартівливих дебатів, запропонований студентським самоврядуванням, цьогоріч використовувався вперше, але представники кафедр охоче відгукнулися на студентську ініціативу.  Команди викладачів та здобувачів освіти шляхом жеребкування визначали чи доведеться бути «стороною захисту» чи «стороною заперечення».

Великодня атмосфера німецькою

Студенти першого курсу спеціальності Філологія з весняного семестру почали опановувати ази німецької мови й одразу захопилися цим процесом. Здобувачі освіти відвідали в онлайн форматі німецькомовний спікінг-клаб від Goethe Institut.

Викладачка кафедри ГФ у програмі THEA Ukraine X

25-28 березня відбувся успішний старт третьої хвилі міжнародного проєкту THEA Ukraine X, організованого за підтримки Німецької служби академічних обмінів (DAAD) та Університету прикладних наук Мюнстера. Серед учасників проєкту – старша викладачка кафедри германської філології СумДУ Алла Красуля.

Конференція «Навчальний процес очима студентів»

27 березня на факультеті ІФСК СумДУ відбулася традиційна онлайн-конференція «Навчальний процес очима студентів». Учасниками заходу стали студенти різних курсів і спеціальностей факультету, декан факультету Олена СУШКОВА, завідувачі кафедр, викладачі.

Майбутня перекладачка на варті сну

Студентка 3-го курсу спеціальності "Філологія" Катерина Гайворонська (ПР-11) взяла участь у майстер-класі "PedSmart Сон" у якості перекладачки з німецької мови на українську та з української на німецьку. Цей захід був для лікарів різних спеціальностей та всіх зацікавлених у проблемах сну із урахуванням психотравмуючого впливу війни, що триває сьогодні.

Тиждень поезії на кафедрі германської філології

Викладачка кафедри германської філології Анна Зінченко разом зі студентами спеціальності «Філологія» реалізували творчий поетичний проєкт «Я», що складався з двох частин: створення поетичного твору й експерименти з візуальними формами представлення. Проєкт мав на меті не лише познайомити студентів із поетичним твором як результатом роботи іншого автора, але й спробувати самовиразитися через нього засобами інших мов (англійської та німецької). Тематично проєкт орієнтований на самоідентифікацію та самоаналіз: студенти пробували знайти відповіді на важливі особистісні питання та виразити їх, експериментуючи із візуальним представленням поетичних творів.

Всеукраїнська олімпіада з англійської мови

У березні 2024 року відбувся ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з навчальних предметів серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти у 2023/2024 навчальному році, який проводився з восьми навчальних предметів, серед яких була й іноземна мова. Метою заходу було виявлення, підтримка та розвиток творчого потенціалу учнівської молоді, а також підготовка до участі в зовнішньому незалежному оцінюванні та національному мультипредметному тесті закладів професійної (професійно-технічної) освіти області.

Старший викладач кафедри германської філології Алла Красуля посіла 2 місце в конкурсі «Інновації ІКТ для сучасної освіти ICT4EDU 2019-2020» в номінації «Мобільні пристрої в навчальному процесі (BYOD), використання існуючих програмних продуктів».

Назва проєкту «Конвергенція освітніх технологій, педагогіки та методики викладання іноземних мов» у межах дисципліни «Інноваційні освіті технології у викладанні іноземних мов», яка є творчим педагогічним доробком автора проєкту. Такий навчальний курс не викладається в жодному університеті України, зокрема при підготовці фахівців у галузі перекладу, іноземних мов та методики викладання.

Отже, можна з впевненістю стверджувати, що цей пілотний міждисциплінарний проєкт вміщує в собі кращі приклади використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у мовній освіті. Розробка цієї дисципліни та впровадження її у навчальний процес кафедри германської філології є підґрунтям для нового педагогічно-технологічного тренду у викладанні, оскільки залучення сучасних можливостей ІКТ задля підвищення якості освітньої діяльності підтримує імідж СумДУ на міжнародній арені.
Метою навчальної дисципліни є систематизація теоретичних знань з психології навчання та формування практичних умінь через набуття здобувачами вищої освіти, зокрема студентами-філологами, досвіду використання новітніх методів викладання іноземних мов та застосування інноваційних освітніх технологій для формування дигітальних компетентностей та основних методико-педагогічних вмінь та навичок. У межах дисципліни студенти вивчають переваги та недоліки сучасних освітніх технологій (див. силабус), опановують методики їх застосування у процесі викладання / вивчення іноземних мов, а також формують низку «м’яких» навичок (soft skills). Вони протиставляються жорстким – спеціальним вузькопрофесійним навичкам (hard skills), бо не мають однозначної прив’язки до конкретної професії. Часто «м’які» навички називають також універсальними або функціональними компетенціями, а факт володіння ними – функціональною грамотністю (functional literacy). Створення більш привабливих та затребуваних у сучасному світі освітніх програм є на часі, оскільки вони потрібні як особами що навчаються, так і роботодавцями.
Студенти, які брали участь у навчальному проєкті, – випускники кафедри ГФ. Отже, задля успішного працевлаштування їм потрібно вміти вирішувати складні проблеми; сформувати контекстне мислення – уміння обробляти головні дані, виокремлюючи їх з масиву загальної інформації; налагоджувати міжособистісні контакти – навички ефективної комунікації, ефективного слухання, ведення переговорів; розвивати емоційний інтелект, гнучкість, швидку адаптацію до змін тощо. Саме такий набір «м’яких» навичок був сформований під час навчання у межах проєкту, що слугуватиме фундаментом для побудови успішної кар’єри.

Отже, з метою формування цифрової, методико-педагогічної та іншомовної компетентності, а також м’яких навичок студентів-філологів всі види практичних завдань у межах проєкту були побудовані з використанням інтерактивних технологій та он-лайн платформ, а саме: Google Hangouts Meet, Trello, Graasp, Google Forms, Google Doc, Google Slides, Appypie, Kahoot, Prezi, GoConqr, Lucidchart, Mindomo, Mindmeister, Canva, Ayoa, Shotcut тощо. Тож, студенти опанували базові принципи мобільної педагогіки, виконали порівняльний аналіз існуючих мобільних застосунків та створили власний мобільний додаток для вивчення англійської мови, дослідили переваги та недоліки застосування штучного інтелекту (ШІ) у вивченні іноземної мови, а також віртуальної та доповненої реальності (VR та AR) як засібу підвищення мотивації студентів / учнів до формування соціолінгвістичної компетентності (СЛК), систематизували отримані знання у вигляді інтерактивних інтелект-карт та дивовижних «літаючих» презентацій за допомогою сучасних мультимедійних візуалізацій, вивчили «Атлас професій майбутнього» та уявили себе в ролі цифрового лінгвіста, педагога-проєктувальника навчальної траєкторії, менеджера освітніх програм тощо.
Принагідно зазначимо, що мотивація студентів залишалася високою протягом усього процесу навчання, про що свідчить якість та вчасність виконання проєктних завдань, а також рівень відвідуваності занять. До прикладу, до роботи над звітним відео долучилося 30 студентів, які разом із викладачем розробляли стратегію викладу матеріалу, розробляли сценарій, знімали відео та фото, самотужки, без сторонньої допомоги, застосовували технології для монтажу фінальної версії конкурсного відеоролика.
Безумовно, це є свідченням того, що навчальні, розвивальні, освітні та виховні цілі, поставлені на початку реалізації проєкту, були більшою мірою досягнуті. Проєкт являє собою цілісне та системне застосування не одного, а низки електронних засобів навчання, які органічно вплітаються в канву навчального процесу, доповнюючи одне одного задля реалізації навчальної мети у межах дисципліни «Інноваційні освітні технології у викладанні іноземних мов».  
Деталі конкурсу за посиланням:  http://ict4edu.sumdu.edu.ua/index.php/holovna-2/konkurs-2019-2020
З відео-версією навчально-методичної розробки можна ознайомитися за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=kGA8LOKIdAw

Сумський державний унiверситет,
вул. Харківська, 116, м. Суми, Україна, 40007,
Електро-технічний корпус, 4 поверх, ауд. ЕТ- 422


тел. (0542) 687 - 798 / внутрішній - 798

E-mail: [email protected]

Телефонний довідник

При використанні матеріалів з сайту посилання на ресурс обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua